سلام، به سایت نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب خوش آمدید.

تقدسی نژاد مطرح کرد: استقرار مراکز دائمی صدور خدمات فنی و مهندسی در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: شهرآفتاب آمادگی لازم به منظور استقرار مرکز دائمی صدور خدمات فنی و مهندسی، به عنوان یکی از ارکان حوزه تجارت نمایشگاهی و تجارت بین الملل را در این مجموعه دارد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شهر آفتاب،پنجمین همایش تخصصی شورای راهبردی توسعه صادرات، خدمات فنی و مهندسی و صنعت احداث و انرژی 7 شهریور ماه با حضور مسئولان، اساتید و فعالان این عرصه و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب در سالن اجتماعات موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد.

عباس تقدسی‌نژاد با بیان پیشینه و پیشگامی کشور در موضوع علم وصنعت و تکنولوژی، اظهار داشت: در صده‌های اخیر هم اتفاقاتی در حوزه صنعت نوین داشته‌ایم . اما متناسب با ظرفیت‌های ملی و بومی ما نیست. مشکلات متعددی را می‌توان در طول دوره انقلاب مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌ها را کنار هم قراردهیم، اما همه قبول داریم ظرفیت‌های ملی مان بیش از  انتظار و اتفاق‌های افتاده است.

وی با اشاره به دنبال کردن شش برنامه توسعه‌ای و در کلان هم الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت، گفت: برنامه هفتم هم درحال تدوین است. اما به نظر می‌رسد آن چیزی که به عنوان الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت درنظر گرفته‌ایم این شش برنامه در راستای آن نبوده است و اساساً پیشرفت در دل خودش توسعه را دارد ولی لزوماً هر توسعه‌ای منجر به پیشرفت نخواهد شد.که یک همخوانی در این راستا نیاز جدی‌مان همیشه بوده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه در بعضی موارد مانند رتبه اول فولاد خاورمیانه، ذخایر 6 درصد مس دنیا و رتبه‌های که در نفت و گاز دنیا امثالهم داریم، گفت: در حوزه کالا و صادارات کالا ظرفیت‌های خوبی را در جمهوری اسلامی شاهد هستیم. اما به موازات آن باوجود آنکه بسیاری از موارد را داخلی و بومی کرده‌ایم، صادرات فنی و مهندسی را آنچنان که باید شاهد نبوده‌ایم. و این صحبت‌هایی که مطرح شد برای رسیدن به این میزان از صادرات خدمات فنی و مهندسی که طرح ریزی شده به نظر می‌رسد قابل دستیابی باشد. به شرط اینکه برای رسیدن به این اهداف مجموعه‌ای از اقدامات را کنار هم قرار بگیرند.

تقدسی‌نژاد با ذکر این مجموعه از اقدامات گفت: اول لازم است یک آسیب شناسی جدی انجام بدهیم که رقبای ما مانند ترکیه که پیشینه‌ها را کنار بگذاریم، در این چندسال اخیر چه اتفاقی در سیاستگذاری‌ها شده که ترکیه این میزان از ما جلوتر رفته است. همچنین به نظر می‌رسد بعضی پیمان‌های چندجانبه می‌تواند موثر باشند بر رفع این مشکلات، بطوری که اگر ما تحریم هستیم کشورها و شرکت‌های بزرگ دنیا که تحریم نیستند، در کنار شرکت‌های ما به عنوان کنسرسیوم و مجموعه‌های مختلف خصوصی قرار بگیرند. همانطور که در پیمان‌های مختلف شانگ‌های، بریکس و امثالهم می پیوندیم، شرکت‌ها ما در کنار شرکت‌های این کشورها قرار دهیم، تا بتوانیم بخشی از معضلات تحریمی را دور بزنیم.

انتهای پیام/

print
Print
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.