سلام، به سایت نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب خوش آمدید.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در دیدار با یاسر احمدوند عنوان کرد: آمادگی «شهر آفتاب» برای میزبانی نمایشگاه کتاب در سال آینده

عباس تقدسی‌نژاد با اعلام آمادگی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برای میزبانی نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم در سال۱۴۰۲ گفت: امیدوار هستیم، فضای نمایشگاه شهر آفتاب را تا سال آینده به ۷۰ هزار متر و در فاز دوم نیز برای سال۱۴۰۳ وسعت آن را به ۱۲۰ هزار متر افزایش دهیم.

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، عصر سومین روز نمایشگاه کتاب، ۲۳ اردیبهشت ماه در بازدید از نمایشگاه و دیدار با یاسر احمدوند معاون وزیر و رییس سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: با توجه به اینکه رویکرد کلی بخش‌‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تجاری و اقتصادی به سمت حوزه‌های مجازی سوق دارد به نظر من توجه به رویکرد ترکیبی مجازی وحضوری نمایشگاه کتاب بسیار رویکردی عالی و به‌جایی است و امیدوار هستیم در سال‌های آینده نیز بهتر و غنی تر برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه سی‌وسوم کتاب در شهر آفتاب برگزار نشد؛ اظهار کرد: در تقویم مجموعه شهر آفتاب به دلیل برگزاری نمایشگاه خودرو که از ۲۷ الی ۳۰ اردیبهشت ماه دایر می‌شود و همزمانی آن با نمایشگاه کتاب، امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در این مجموعه به سال بعد، یعنی سال ۱۴۰۲ موکول شد و بنا داریم تا برگزاری نمایشگاه سی‌وچهارم کتاب، بحث توسعه سالن‌ها و ایجاد فضای مناسب را در دستور کار خود قرار دهیم، البته ما برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه  شهر آفتاب اعلام آمادگی کرده بودیم، ولی گویا دوستان نیمی از تجهیزات را به مصلی منتقل کرده بودند.

تقدسی نژاد با تاکید بر اینکه اولین اولویت اصلی ما در نمایشگاه شهر آفتاب توسعه سالن‌ها و فضای مناسب برگزاری نمایشگاه کتاب است، افزود: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه سی‌وسوم کتاب چیزی معادل ۶۰هزار متر مربع درخواست داده بودند که در حال حاضر ۳۵ هزار متر فضای نمایشگاهی برای برگزاری هر عنوان نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب محیاست. قصد داشتیم مابقی فضای درخواست شده را با برپایی سالن‌های موقت تامین کنیم. امیدوار هستیم بتوانیم فضای ه شهر آفتاب را تا سال آینده به ۷۰ هزار متر و در فاز دوم نیز برای سال۱۴۰۳ وسعت آن را به ۱۲۰ هزار متر افزایش دهیم.

وی افزود: برای تکمیل شدن فازهای مختلف نمایشگاه شهر آفتاب و توسعه فضای آن به ۱۲۰هزار متر مربع نیازمند تخصیص اعتبار در بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم و تا تکمیل فازهای یک، دو، سه و چهار مبلغی معادل ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

تقدسی نژاد یکی از مزیت‌‌های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را امکان دسترسی آسان از طریق مترو،  بزرگراه های آزادگان و امام علی(ع) عنوان کرد و گفت: مترویی که برای شهر آفتاب ساخته شده است، دقیقاً در داخل مجموعه نمایشگاهی قرار دارد و این مزیت را هیچ‌یک از نمایشگاه‌های موجود در کشور ندارند، قصد داریم با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مسیر دسترسی به نمایشگاهی شهر آفتاب را از سه مسیر اتوبان آزادگان، خروجی اتوبان خلیج فارس و اتوبان امام علی(ع)، برای نمایشگاه کتاب سال ۱۴۰۲ توسعه دهیم تا مخاطبان قبل از رسیدن به عوارضی از خروجی دیگری وارد مسیری مجزا شوند و زمان خود را در ترافیک اتوبان خلیج فارس هدر ندهند و در کمترین زمان ممکن خود را به نمایشگاه برسانند.

مدیرعامل مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب ادامه داد: دسترسی راحت‌تر مهمانان خارجی و داخلی از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به مجموعه شهر آفتاب، استفاده حداکثری از فضای اطراف نمایشگاه شهر آفتاب برای اسکان خودروهای شخصی تا تکمیل شدن فاز۴ پارکینگ خودروها و عضو بودن سایت شهر آفتاب در انجمن بین المللی نمایشگاهی جهان از مزیت‌‌های دیگر مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب است.

تقدسی نژاد درباره هوشمندسازی شهرآفتاب تصریح کرد: بحث هوشمندسازی در حوزه کار نمایشگاهی است، بخش عمده‌ای از هوشمندسازی نمایشگاه‌ها را می‌توان در شرایط تحریمی برگزار کرد، چرا که امکان حضور کشورها در این شرایط وجود ندارد یا ما نمی‌توانیم در شرایط تحریم در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: با برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکره کردیم و می‌خواهیم برای اولین بار هوشمندسازی شهر آفتاب را انجام دهیم و در حال نهایی کردن مباحث و قراردادهایمان هستیم که اگر این اتفاق بیفتد شما می‌توانید به صورت مجازی از طریق عینک‌های فناوران محور آی تی در نمایشگاهی خارج از ایران شرکت کنید و در عین حال وقتی در نمایشگاهی مانند شهرآفتاب هستید، بتوانید در نمایشگاه دیگری با استفاده از تکنولوژی وی آر حضور داشته باشید.

تقدسی نژاد در خصوص زمان بهره‌برداری از این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با شرکت مربوطه مذاکرات لازم انجام شده، فاز اجرایی آن را که شروع کنیم طبق برآورد انجام شده ظرف 6 ماهه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و برای نمایشگاه سال آینده می‌توانیم از این تکنولوژی بهره ببریم و برای نمایشگاه سال آینده می‌توان غرفه‌داران با ناشران کشورهای دیگر به گفتگو بپردازند و به توانمندی‌های شهر آفتاب اضافه خواهد شد.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

print
Print

۱ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.