سلام، به سایت نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب خوش آمدید.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران مطرح کرد: انعقاد تفاهم نامه مشترک بین تهران و شانگهای برای برگزاری نمایشگاههای فصلی در شهرآفتاب

هیات نمایندگی مدیریت شهری منطقه "هونگ چیائو "کلان شهر "شانگهای " کشور چین با حضور در مجمع شهرداران کلانشهرها علاقمندی و آمادگی خود را جهت تبادل تجارب، معرفی توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی، گردشگری، تجاری و کالاها بین کلانشهرهای ایران در این نمایشگاه بین المللی اعلام کردند.

 

به گزارش روابط عمومی  و امور بین الملل نمایشگاه شهرآفتاب و به نقل از روابط عمومی مجمع کلانشهرها ، طی این نشست مشترک محمد رضا جوادی یگانه معاون فرهنگی واجتماعی ، شکراله بنار مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران و کمال مرادی دبیرکل مجمع کلانشهرها حضور داشتند.

در ابتدا جوادی یگانه ضمن خوشامدگویی به هیئت چینی با اشاره به امکانات و ظرفیت های کلانشهر تهران اظهار داشت : تهران  به سمت  تبدیل شدن به یک شهر هوشمند در حال حرکت است و از جمله فعالیت های صورت گرفته در این راستا راه اندازی پارک های علم و فناوری  و استارت آپ ها و همچنین وجود ظرفیت های مختلف و قابل ارائه در حوزه پسماند و جمع آوری زباله ، گردشگری ، نوسازی بافت های فرسوده در این شهر است.

وی  با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در حوزه مدیریت محلی و حل مشکلات اجتماعی شهر اظهار داشت : اولویت اصلی در حال حاضر این است که اختیار را در مدیریت شهری به مردم واگذار کند و بین فعالان اجتماعی و اقتصادی و سرمایه گذاران ارتباط بر قرار کنیم.

در ادامه بنار مدیر عامل سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران و سایر کلانشهرها ظرفیت ها و فرصت های مطلوبی برای تهیه کالاهای صادراتی به کشور چین وجود دارد از برپایی  نمایشگاه شانگهای استقبال کرد و حضور در نمایشگاه چین را موقعیت خوبی برای ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری کلانشهرهای  ایران به سرمایه گذاران شرکت کننده از سراسر دنیا دانست.

بنار در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاهی با عنوان “شهر آفتاب” در کشور وجود دارد تصریح کرد: این نمایشگاه در مقیاس بزرگ و با ظرفیت فراوان،  دارای امکانات خوبی است که می توان با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین تهران و شانگهای نمایشگاههای فصلی در آن برگزار و ظرفیت های متقابل در حوزه های مختلف مدیریت شهری را ارائه کرد.

دبیرکل مجمع  کلانشهرها نیز در این نشست با عرض خیر مقدم به هیات چینی از طرف دکتر پیروز حناچی رییس مجمع شهرداران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های 18 شهرداری کلانشهر عضو این مجمع که حدود 75 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است به عنوان یک مزیت نسبی یاد کرد و افزود : در حال حاضر  ریاست این مجمع را دکتر پیروز حناچی شهردار تهران عهده دار است  و مجمع آمادگی دارد درحوزه های مختلف مدیریت شهری ضمن انتقال تجارب و توانمندی های طرف چینی از تجارب و پیشرفت های کلانشهر شانگهای بهره مند شود.

مرادی در ادامه همچنین آمادگی مجمع کلانشهرها را برای برقراری ارتباط با شهرداریهای کشور چین و انتقال تجارب در حوزه های سرمایه گذاری، حمل و نقل ،گردشگری و استفاده از ظرفیت های کلانشهرها در این نمایشگاه اعلام کرد.

“جین گوئوجون” نماینده ی  نمایشگاه بین المللی واردات هونگ چیائو شانگهای چین نیز در این نشست خاطر نشان کرد: با توجه به توان کلانشهرهای ایران علاقه مندیم که به معرفی توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی ،گردشگری ، تجاری و کالاهای این شهرداری ها در این نمایشگاه که از پنجم تا دهم نوامبر (آبان ماه ) سال جاری  با حضور بیش از ۲۵۰ مؤسسه و شرکت خارجی در کشور چین برگزار می‌شود،بپردازیم.

وی ادامه داد: وسعت نمایشگاه بین المللی واردات هونگ چیائو شانگهای به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاهها در کل دنیا حدود 450 هزار متر مربع است و بزرگترین سیستم حمل و نقل دنیا با 284 مبدا پروازی و سیستم های یکپارچه ریلی ، مترو و تاکسیرانی و 360 ساختمان اداری شامل شرکت های ملی و چند ملیتی را شامل می شود.

مدیر این هیئت چینی با بیان اینکه این نمایشگاه در سال گذشته با استقبال بسیار خوبی و بیش از 400 هزار نفر خریدار و تراکنش مالی بسیار بالا مواجه بوده است تصریح کرد: در سال جاری این مجموعه دارای 3 بخش پاویون ملی ، بخش شرکت ها و کنفرانس های بین المللی خواهد بودوپیش بینی می‌شود در این دوره  استقبال از نمایشگاه بیش از پیش افزایش یابد.

وی در خاتمه یادآور شد : این مجموعه می تواند یکی از بسترهای مناسب برای مشارکت و حضور سایر کشور ها به ویژه کلانشهرهای ایران برای معرفی و انتقال تجارب در بخش های گردشگری ، فرهنگی ، صنعتی و خدماتی باشد .

 

بنار در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاهی با عنوان “شهر آفتاب” در کشور وجود دارد تصریح کرد: این نمایشگاه در مقیاس بزرگ و با ظرفیت فراوان،  دارای امکانات خوبی است که می توان با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین تهران و شانگهای نمایشگاههای فصلی در آن برگزار و ظرفیت های متقابل در حوزه های مختلف مدیریت شهری را ارائه کرد.

انتهای پیام/

print

Print
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.